wtorek, 8 czerwca 2010

Jak skonfigurować przelewy w Multibanku

Jak wiecie na początku miałem problem ze skonfigurowaniem stałych zleceń w Multibanku, w taki sposób aby każdego dnia z rachunku osobistego przelewane było 5 złotych na rachunek oszczędnościowy.

Rozwiązanie okazało się banalnie proste i aż się puknąłem w głowę, że nie wpadłem na nie wcześniej. No to teraz krok po kroku jak to zrobiłem (nie jestem profesjonalnym grafikiem, więc proszę mi wybaczyć jeśli obrazki nie są perfekcyjne).

Krok 1
Zaloguj się na swoje konto w Multibanku. Ekran powinien wyglądać tak jak na obrazku poniżej. Kliknij w płatności (zaznaczone zieloną elipsą)




Krok 2
Teraz kliknij w "zlecenia stałe"




Krok 3

Kliknij na "Nowe zlecenie"

Krok 4
Teraz widzisz ekran definiowania zlecenia stałego.





Krok 5





Musisz wpisać przynajmniej:
  • rachunek odbiorcy - wpisz nr rachunku oszczędnościowego
  • tytuł, opis przelewu
  • Imię i Nazwisko odbiorcy
  • kwotę przelewu - 5 zł
  • data początkowa - wpisz jutrzejszą datę
  • data końcowa - ja ustawiłem 5 lat, Ty możesz dłużej albo krócej;
  • częstotliwość - CO TYDZIEŃ;
Jeżeli uzupełniłeś wymagalne dane to kliknij Dalej





Krok 6 


Teraz sprawdź czy dane, które wpisałeś są poprawne. Jeżeli tak to kliknij Wyślij Kod SMS. Jeśli coś jest nie tak, to kliknij modyfikuj.




Krok 7 


Jeżeli kliknąłeś Wyślij kod SMS, to na swój telefon dostałeś kod sms, który musisz wpisać w pole, które jest zaznaczone zieloną elipsą i kliknąć Zatwierdź.




Krok 8 
Teraz powinieneś zobaczyć ekran jak na obrazku poniżej. Kliknij Powrót.





Krok 9


Po kliknięciu Powrót, zostaniesz przeniesiony do ekranu jak na obrazku w korku nr 3. Musisz powtórzyć kroki od 3 do 8 kolejne 6 razy. Ważne jest żeby przy definiowaniu kolejnych zleceń stałych odpowiedni wybrać datę realizacji przelewu. I tak dla przelewu nr 2 data powinna być tak jak na obrazku poniżej



Zwróć uwagę na to, że w pierwszym przelewie miałeś datę 19 maja, czyli środę. W przelewie nr 2 powinieneś mieć datę 20 maja czwartek, w przelewie nr 3 - 21 maja piątek, w przelewie nr 4 - 22 maja sobotę, w przelewie nr 5 - 23 maja niedzielę, w przelewie nr 6 - 24 maja poniedziałek, w przelewie nr 7 - 25 maja wtorek. Bardzo ważne jest ustawienie częstotliwości na CO TYDZIEŃ.

Jeśli tak skonfigurujesz przelewy stałe ze swojego konta na rachunek oszczędnościowy to, każdego dnia zostanie przelane dokładnie 5 złotych. A o to właśnie nam chodzi, żeby nie trzeba było się tym w ogóle zajmować. Automatyzacja to klucz do sukcesu. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz